Don't miss

Har två sjuka besökare och en jädrans massa jobb. När de åker är det dags att ta emot kollegor för en Warszawa-konferens där jag och Gabi planerar att visa runt litegrand. Kanske revben på Glada Grisen, gettomur, gamla stan, kulturpalatset och gurkdrinkar i Skybaren på Marriott. På torsdag är det någon slags Gala Event i den snobbiga parkrestaurangen Belvedere alldeles nära mig. Kommer få träffa en massa nya kollegor så det blir fler ansikten på rösterna. Alltid trevligt.


THE SIGHTS OF WARSAW:


Mina gamla hoods i gamla stan. Känner ni igen mina fönster?



Hus vid muren, ja ni har sett den här förut...



Ölrör och kommunistiska sammetsgardiner på Glada Grisen
(som egentligen heter något helt annat)



Drinkar baserade på inlagd gurka i Europas högsta Skybar


Stalins tjusiga palats



Fontän i en av de fina parkerna
K

Kommentarer
Postat av: Marianne

Czerwony wieprz eller hur det nu heter är i närheten av mina hoods! Det är förresten de gamla byggnaderna vid muren med. Jag går förbi dem varje dag på väg till jobb! :) "Kamien i co" målningen gillar jag faktiskt! Har ni prövat Folk Gospoda på Walicow 13 också? Jag föredrar den framför grisen faktiskt!

2010-03-02 @ 12:54:52
Postat av: Kristina

Nu är det flera som har pratat om Gospoda så jag får nog prova det stället! Har dock svårt att tänka mig att det kan slå revbenen på Glada Grisen :) Vet du vad Kamienico-målningen syftar på? Som jag förstår det betyder det något i stil med "hus" eller "byggnad" Jo den är ganska häftig men ballongen är konstig...

2010-03-02 @ 18:13:31
URL: http://mittwarszawa.blogg.se/
Postat av: Marianne

Jodå, du ska se att Gospoda slår snäppet högre! ;) Jag har för mig att de målade byggnaden till en konsert de skulle ha där för att fira något men jag minns inte vad. Men jag tycker texten Kamien i co är rätt rolig för i Polen kallas mindre tegelbyggnader Kamienicie (även de byggnaderna som den e målad på är gamla kamienicie), så det betyder ju en byggnad. Samtidigt så är ordet ju uppdelat så att det blir "kamien i co", som i "sten och vad". Jag kanske är lättroad men tycker det var rätt roligt påhittat av ngn. :) Fast ballongen förstår inte jag heller! :)

2010-03-11 @ 14:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0