Första arbetsdagen

Idag var min första arbetsdag och mitt huvud värker. Jag fick en massa bra information och förstår bra mycket mer än jag gjorde tidigare om internetregeringens arbete. Det kommer att vara mycket jobb den närmaste tiden, mycket jag ska sätta mig in i och få snits på. Men jag har en bra arbetsledare och det känns ändå förhållandevis bra efter en första dag på ett nytt jobb, som annars många gånger innebär kaos och tandagnislan. Mina arbetsuppgifter (som jag uppfattar dem hittills) känns roliga och helt rätt för mig så jag tror att det kommer att kunna bli bra. Jag hoppas innerligt att jag kan vara till nytta för min arbetsledare Gabi som satsat korten på mig, hela poängen med min anställning är ju att hon ska få avlastning.

I morgon måste jag få tag på agenten så att jag kan besked ang min internetuppkoppling (då kan jag hålla lite bättre kontakt med er). Får inte tvättmaskinen att funka heller. Jag överväger att bli arg på honom.

Passar också på att introducera min kvällsmat, Pierogi, för er som inte stött på polska piroger förut. De ser kanske inte så smakfulla ut men är fantastiskt goda och ger en bra mättnadskänsla. Finns med flera olika fyllningar, ni som kommer hit ska få smaka!




K

Kommentarer
Postat av: Anders

Vad skönt att det känns bra! Ska bli kul när du fått internet så kan man prata mer. kram

2009-08-17 @ 22:32:37
Postat av: saroja

vad tradigt med tvättmaskinen, du som kämpade så med den. roligt med jobbet, det kommer gå lysande!

2009-08-18 @ 11:15:38
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Skönt att det gick bra, kan ju vara lite av en mardröm ibland att börja på nytt jobb. Och TACK för dina fina kommentarer! Verkligen!

2009-08-18 @ 18:06:59
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Karin

Verkligen skönt att första dagen gick så bra! Nu hoppas vi att det fortsätter så, förutom huvudvärken då:D Mums med pirogerna!

2009-08-18 @ 20:17:43
Postat av: Powinowactwo

Härligt att du kommit igång!



Piroger och saltgurka. Man blir ju alldeles till sig att komma över snarast möjligast.



Powinowactwo

2009-08-19 @ 20:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0