Kafka jeszcze raz...

Det börjar långsamt se vettigt ut i lägenheten, var på Ikea idag med Ewa (som ändå skulle dit) och kompletterade lite. Bytte bland annat ut badrumsmattan som nog kunde vunnit första pris i en tävling för tacky badrumsmattor. Nu ligger där en sådandär Ikeasvartrund sak, mycket bättre. Men å vad jag längtar tills jag får internet. Jag befarar att det kommer att dröja eftersom jag har insett att lägenhetsagenten börjat säga bra saker för att det ska bli tyst på mig.

Ni börjar väl undra hur Kafka ser ut efter allt detta tjat om stället? Here it goes. Gillar att man får valnötter och russin till sin latte.








Har annars en stor skräck som jag måste dela med mig av. I min förra polska lägenhet kunde jag både vrida av gasplattorna och sedan stänga gasen helt och hållet, nu kan jag bara vrida av plattorna och siffrorna är bortslitna så jag ser inte att den är på noll, får liksom känna att det säkert tar emot för att veta att de är av. Worst case scenario: Jag kommer traskande från Krakowskie Przedmieście och möts av gamla stan som står i lågor. Jag menar, polackerna gjorde med hjälp av fotografier, målingar och ritningar ett närmast obegripligt skickligt arbete i att restaurera gamla stan till exakt som det var innan WW2. Varenda ursprungligt konstruktionsfel, varenda spricka är inbyggd och känslan är verkligen genuin. Så kommer en brud från Sverige och bränner ner skiten till grunden igen. Kommer nog utveckla kraftiga tvångssyndrom vad det gäller att kolla plattorna...

K

Kommentarer
Postat av: Karin

Ha ha, kan förstå din noja...:)

2009-08-14 @ 19:32:10
Postat av: Anders

Haha, låter som det är klokt att vara lite nojig. Lite alltså.



2009-08-14 @ 22:12:17
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Jonatan och jag glömde strykjärnet på i mer än en månad en sommar. Efter det har jag varit mer än nojig för att jag ska elda upp hela rådhusrätten. Jag håller tummarna för att dina plattor ska hålla sig glada!

2009-08-14 @ 23:15:30
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: saroja

som om man inte är nojig så det räcker och blir över när det gäller att kolla spisplattor/kolla att plattången är utdragen/dörren är låst etc. kram

2009-08-15 @ 11:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0