(O)lägenheten

Gick hela långa vägen till Kafka idag (kändes lång efter min vilsetur med två matkassar på andra sidan stan) men hade glömt plånboken så jag fick gå hem igen. Nu sitter jag faktiskt i min lägenhet, har köpt in mig en stund på ett dyrt trådlöst nätverk. Efter många turer angående min internetuppkoppling verkar det kunna bli klart i nästa vecka så jag får klara mig ett tag till utan.

Angående min smutsiga lägenhet a.k.a sanitära olägenhet så hittade jag en filt i ett skåp som passar perfekt på soffan och genast gör den mer inbjudande att sätta sig i. Ska till IKEA i morgon igen med Ewa och köper nog ett par filtar till fåtöljerna då. Det blir inte alls något upplockande av öltraditionen med Ewa eftersom hon har gått och blivit renlevnadsmänniska sen sist, dricker inte ens kaffe. Nåja, det finns andra polacker som dricker öl.

Har suttit i mitt fönster och lyssnat på Kino och Ekot och känt dofterna av våfflor nerifrån gatan. Det spelas allt från Dylan till klassiskt här nedanför vilket är väldigt trevligt. Jag är glad sålänge det inte är ABBA. De är stora här. Fortfarande.

Kvällssolen skiner på slottet nu och jag ska fixa mig något att äta. Först några bilder till, alla utsikter från mina olika fönster.














K

Kommentarer
Postat av: Johan

Det ser ju jättemysigt ut hos dig! (även om heltäckningsmattan lät lite äcklig) :-)

2009-08-13 @ 19:50:23
Postat av: Gabi

Vad är det för fel på ABBA!?! Jag älskar dem!

2009-08-14 @ 10:10:38
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: Christofer

jaha, detta är det närmsta man kommer kristina nordström ett tag framöver. bara att anpassa sig. vad snopet det hade varit om lägenheten bara funnits i teorin, it crossed my mind, men så bra att den existerar.



igår: brände 5000 på inspelningsprylar.

idag: annalkande förkylning. (lyssnade på grymt sommarprat till frukost. kommer nog bli något stort av henne!)

i morgon: jobb.







2009-08-14 @ 11:39:46
URL: http://myspace.com/christoferandthelostboys
Postat av: saroja

filtar är bra, de funkar till mycket. ikea är också bra. har messat två gånger men inget svar, vet inte om du kanske inte får dem. ja ja, det ordnar sig alltid. hoppas det är bra annars. här okej, jobbar tre em/kvällar i rad nu. hurra! kram

2009-08-14 @ 11:47:46
Postat av: Karin

Du kommer säkert också att få många glada öldrickare på besök från Sverige:) Nice view!

2009-08-14 @ 14:16:25
Postat av: Anders

Vad härligt det ser ut! Och jag ser fram emot två ölrör på glade grisen.

2009-08-14 @ 22:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0