Skatteverket

Anmäla särskild postadress, skriva ut mig från Sverige, anmäla mig som utvandrare etc. Alternativen för olika specialla omständigheter är tydligen så många att till och med handläggarna på Skatteverket har svårt att hålla reda på dem. Jag blev kopplad, uppringd och satt att vänta ett antal gånger innan det blev någon ordning på vad jag ska göra. Det är ju mitt fel egentligen, inte Skatteverkets, eftersom de flesta personer som skriver sig utomlands kanske har för avsikt att stanna mer än ett år, vilket jag inte vet än om jag har. Jag har ju bara kontrakt på 6 månader än så länge. Till slut klurade de ut att jag ska skicka in en speciall blankett med ett följebrev där jag förklarar vad som är aktuellt och att jag i nästa års inkomsdeklaration gör ungefär samma sak. Då vet jag ju också förhoppningsvis mer om framtiden.

Nu är de flesta praktiska göromålen avklarade, förutom packningen som är i full gång.




K

Kommentarer
Postat av: Karin

Själva jobbet kommer att bli lätt som en plätt jämfört med alla förberedelser:)

2009-08-07 @ 08:51:21
Postat av: Gabi

Vet inte om du redan vet och om du kommer flyga med Wizzair - men till min stora forvaning hade de sankt gransen for tillaten last till 15 kg! Och det kostade 150kr/kg overvikt!!! Vi slapp, tack och lov, for killen i check-in var bussig och Mariusz packade om lite grejer, men anda!...

2009-08-07 @ 23:15:45
URL: http://ibag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0