Tvättmaskinen och den döda hästen

Hej kära vänner. Tack för ert stöd. Jag behövde aldrig gå till agenturkontoret eftersom jag fick tag på honom på telefon igår och skällde på honom (ovant att skälla men ibland måste man). Han kom på söndagkvällen med allt jag hade begärt och ordnade reparatör till tvättmaskinen idag. Det där med ilska är hiskeligt effektivt ibland.



Det skulle vara en svart gummislang någonstans i tvättmaskinen. Den
som byttes ut såg ut såhär.


Och så hästen. Kan ju börja med att tala om att gamla stan där jag bor är full av hästdroskor. En turistattraktion förstås men icke desto mindre också ett historisk återskapande. Från min lägenhet hör jag klappret av hovar och ibland kan man göra en hastig tidsresa i huvudet innan man avbryts av något tidsenligt. Oftast är det dock en påminnelse om kommers.





I vilket fall som helst, när jag passerade genom stadsporten till gamla stan igår låg där en död häst mitt i vägen och ett par män försökte baxa undan den avhakade vagnen. Två polispatruller skulle organisera upp alltihop men det var inget vidare kaos, folkströmmen som såhär års konstant myllrar ut ur porten makade sig fint åt sidan på båda sidor om hästen. På vägen tillbaka hade de täckt över honom (eller henne). När jag nu ser en hästdroska klappra förbi känner jag mig inte lika blassé över turismkommersialism som medveten om livets förgänglighet och vilkten att leva i nuet.

I övrigt har inte denna vecka börjat lika bra som den andra slutade. Jag avskyr att inte vara perfekt i början av ett nytt jobb. Särskilt ett så intressant som detta.

K

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja Ina! He he, ibland måste ilskan ut för att det ska hända nåt. Men sorgligt med den stackars hästen.

2009-08-24 @ 22:45:41
Postat av: Therese

Vad konstigt att mitt namn inte kom med. Ja ja, Therese som skriver iaf :)

2009-08-24 @ 22:47:44
Postat av: Nils

Hej!

Klappret låter lockande.



Vi ses!

2009-08-25 @ 15:59:54
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Var det inte nån film där en häst som drog en droska dog? Kan det vara the commitments?

tack för dina fina kommentarer. När jag kommer till Polen eller du hit så kan vi ta en male night!

2009-08-26 @ 20:58:14
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0