Warszawa By Day

Min första jobbvecka gick över förväntan och jag kan bara hoppas att det fortsätter på samma vis. Kommer att åka till Bryssel i slutet av september för att träffa mina chefer och kollegor vilket ska bli jättespännande. Har haft fantastiskt besök några dagar och nu är lägenheten mycket mer bovänlig. Dock fortsätter min kontaktperson till lägenheten att strula (= ljuga för mig, låta bli att dyka upp på avtalad tid osv) så i morgon måste jag ta arbetstid till att storma in på agenturens kontor och hota med advokat (min kollega och mentor här, Gabi, har en man som är advokat). Har i alla fall själv (fast med Gabis hjälp där också) lyckats beställa internet så det ska jag ha om en vecka om allt går bra. Önska mig lycka till inför min djupdykning ner i den polska byråkratin.

Nog om mig. Eftersom ni fick lite kvällsbilder igår så får ni lite dagsbilder idag, vilktigt med Yin & Yang.



Den här fina farbrorn satt och läste i gamla stan



En översikt över mitt torg (jag har ett utsiktstorn där). Vid det här laget
känner ni igen mitt hus, eller hur?



Hustak och skyline från samma utsiktstorn



Fasaden på en slags kyrka med platt fasad på framsidan. Får mig alltid
att tänka på bulldogar.



Människor jag inte känner


K

Kommentarer
Postat av: Anonym

hjäääälp... tålamod! kramar

2009-08-23 @ 16:53:15
Postat av: saroja

det var jag som skrev hjälpet :-)

2009-08-23 @ 16:53:52
Postat av: Karin

På dem bara! Styrkekram

2009-08-23 @ 18:46:22
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Haha, jobbiga de är. Hota på och lycka till!

2009-08-24 @ 12:11:57
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: anna

...och de bildar ett N. vad BetYder det?

2009-09-07 @ 21:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0