Snabbgenomgången

Snön faller vit utanför fönstret och vi går in i julrushen. Mycket att göra denna veckan, inte främst i jobbet där arbetsbördan just nu är helt okej utan med lägenhetssökning, julshopping och företagsdetaljer. Här kommer en snabbsammanfattning av vad jag upplevt på sistone. Observera att det är en repris och det går ej att ringa in:

EU-parlamentet, Bryssel. Ibland känner jag mig lite som en politisk

samlare och nog var det häftigt att få känna vibrationerna från

Europas demokratiska hjärta.

 

Min kollega från Schweitz tog mig till denna fantastiska affär i Bryssel så

jag kunde köpa en fantastisk ost som jag fått smak på under kvällens

cocktail-party.

 

Det här spektaklet invigdes med pompa och ståt för att litet tag sedan,

inte helt olikt någon slags häx-cermoni med änglar på pålar som dansades

runt "granen". Saken blinkar också i 190 rakt utanför mig (ni ser mina

fönster i bakgrunden) så om jag någon gång ska utveckla epilepsi är det

nog nu.

 

Photo shoots. Är lucky att ha vänner som ställer upp på de mest

märkliga posing-projekten.

 

Stad i ljus. Från mig och några kilometer söderut är allt täckt i ljus. Här

slänger man inte heller bara upp en slinga i trädet utan man klär in

varenda gren, correction: varenda kvist med lampor. Al Gore skulle

få en hjärtinfarkt om han såg det. Men snyggt är det.

 

K

Kommentarer
Postat av: Gabi

Haha, gillar det där med Al Gore. Vår vän från Tyskland som var här för en vecka sen var också mäkta imponerad utav kvist-dekorationerna. Han påpekade att ingen i Tyskland hade orkat med sådant precisionsarbete.

2009-12-14 @ 18:01:52
URL: http://ibag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0