Flaskhals

Min första flaskhals vad det gäller uppehållstillståndet kom redan innan jag hunnit ansöka. Jag vet nämligen inte var jag ska ansöka och ringde därför till polska konsulatet i Stockholm som meddelade att de inte kan hjälpa mig eftersom de hjälper polacker i Sverige och inte tvärtom. Jag skulle vända mig till svenska ambassaden i Polen, vilket jag gjorde och fick svaret att jag skulle vända mig till polska konsulatet i Stockholm eftersom de hjälper polacker med frågor om Sverige medan konsulatet ska hjälpa till med frågor om Polen. Båda tyckte svaret jag fått av den andre parten var mycket märkligt. Själv fick jag en déjà vu eftersom jag varit med om detta förut i andra sammanhang. Snubben i Warszawa skulle i alla fall höra sig för.

Bankkonto kan jag inte starta från Sverige eftersom svenska och polska Nordeakontor inte har med varandra att göra. Spännande det här. För att göra ett försök att se ljust på det hela bjuder jag på en bild som föreställer den snyggaste flaskhalsen jag vet.




K

Kommentarer
Postat av: saroja

hjälp. välkommen till byråkratin underbara värld. det kommer gå bra :-) kram

2009-07-29 @ 23:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0