Kaffe och jurister

Sitter med mitt aeropresskaffe och försöker reda ut begreppen. Har pratat med en jurist på konsultatet i Malmö (den enda myndighet som velat hjälpa till, Malmö kan man lita på) och fick veta att jag inte behöver söka uppehållstillstånd från början eftersom det är okej att vara i landet i 3 månader. När jag sedan ansöker om förlängt uppehållstillstånd kan jag använda min firma (om jag hunnit starta) som argument för att få stanna. Det ska bara vara en formalitet då men det är bra att ha ett skäl att vilja stanna.

Jag ringde även till min lägenhetskontakt som skrattade när jag presenterade mig, han är nog mer än lovligt trött på mig vid det här laget. Jag bad honom kontakta ägaren eftersom han ihop med mig måste ansöka om att jag registrerar mig på adressen. Han lovade göra detta och lovade även att hjälpa mig med internetinstallationen.

Eftersom jag inte tagit bilder på en jurist på länge får ni nöja er med en kaffebild.



K

Kommentarer
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Och nu hittade jag din blogg, yes!

2009-07-30 @ 20:47:19
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Allt kommer att ordna sig! :-)

2009-07-30 @ 22:25:37
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: saroja

hurra, det närmar sig. fast är lite ledsen att du ska ge dig iväg men samtidigt glad för din skull. hurra igen!

2009-08-01 @ 03:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0