Yes ICANN!

Efter fyra intervjuer med sammanlagt sex personer och åtskilliga mail (och en låång väntan) har jag äntligen fått grönt ljus. Jag ska börja jobba för internetregeringen och flyttar till Warszawa i augusti!

Vad internetregeringen är? Den mer komplexa förklaringen får nog vänta tills jag själv är mer insatt men i korthet är det såhär: Organisationen ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) utvecklar och underhåller det som gör att internet sitter ihop och att man kan navigera mellan olika sidor dvs IP-adresser och domännamn. Organisationen är uppbyggd som en regering och har medarbetare över hela världen med huvudkontor i Los Angeles (det var ju trots allt USA som kom på det där med internet). Arbetet kallas internet governance.

Under min tid i Warszawa förra året lärde jag känna Gabi som jobbar för ICANN och har genom henne fått det här jobbet. Trots att jag rent tekniskt skulle kunna jobba från Malmö underlättar det för inlärningsprocessen om jag åtminstone i början finns där Gabi finns, och jag har ju bara väntat på ett tillfälle att få åka tillbaka. Jag kommer att fungera som en assistent, främst till henne men även till andra inom organisationen, och arbeta med de administrativa bitar (transkribering av telefonkonferenser etc) som är i vägen och slukar tid från deras egentliga arbetsuppgifter.

Det blir en helt ny resa och därför en helt ny blogg. Kanske denna gång även personlig lite nu och då. Vi får se. Jag ska i alla fall tillbaka till mitt Warszawa och kommer garanterat att fortsätta rapportera mina intryck av det polska samhället.

Hoppas ni vill läsa!

K

Kommentarer
Postat av: annat

ja!

2009-07-10 @ 18:58:54
Postat av: Karin

Jippi!!!

2009-07-11 @ 10:41:31
Postat av: heidi

HURRA!

2009-07-11 @ 13:56:17
Postat av: Malin

Åhhh, Ina! vad kul! grymt avundsjuk är jag såklart!

2009-07-11 @ 14:05:19
URL: http://hejfilm.blogspot.com
Postat av: Danne

Yeeeehaaawww!! Grattis grattis Ina!

2009-07-14 @ 00:28:35
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Nu har jag läst igenom den. Hu, får ont i magen av allt fixande och trixande men det låter också härligt så klart att ge sig ut på äventyr så där! Kommer säkert bli skitbra. Ta med kameran och fota fota fota för jag vill se var du bor och vad du gör!

2009-07-30 @ 20:52:28
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Bjorne

Grattis till dig som fixa det jobbet och tror att Gabi är en bra och trevlig arbetskamrat att ha,lycka till.

2009-07-31 @ 18:54:40
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0