Ett par varma skulle sitta

Ja, jag har nämnt det tidigare. På vintern dricker man varm öl i Polen. Förra året var jag tveksam, kul att prova men inte min grej liksom, knasigt ju. Men polackerna säger att när det är riktigt kallt är det det enda som verkligen värmer och jag är inte längre lika oäven. Jag har faktiskt till och med köpt en egyptiskt samovar av den typ man ofta använder för att värma öl på pubarna. Konceptet är följande:

Öl
Nejlikor
Honung
En bit pepparkaka (i botten)
Hallonsirap

Receptet kan skilja ganska ordentligt mellan olika pubar så man får hita sina favoritställen. På bilden nedan har den varma ölen sällskap av ett fat piroger. Man ser ju inte alls att den är varm men det är den minsann.


K


Kommentarer
Postat av: Gabi

Jag som inte gillar öl älskar denna dryck!

2009-12-02 @ 11:17:48
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: Marcin

What a pity, I can't understand anything. I can only guess and I must say your photos perfectly show not bookish Warsaw

2009-12-06 @ 21:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0