Vi har nåt som inte ni har

Här är några exempel på vad man vanligtvis INTE ser i Sverige men som är helt naturligt i Polen.

En hel butik full med kristen konst. Och det är inte kitsch!

 

 


Små kvartersbutiker med alkohol från när och fjärran




Slitna hus. Det är faktiskt förvånansvärt hur lite som är nerslitet
och/eller övergivet i Sverige. I Polen är det en vanlig syn när
man kommer utanför stadskärnorna.




Gummor. Alltså, vi har ju gummor i Sverige också såklart
men inte av samma slag riktigt. De polska gummorna är en
rekorderlig sort. De svenska gummorna är mera tanter.




Dylika skyltar vid byggarbetsplatser.




Såhär smala arbetsplatser.




Kyrkogårdar så stora (vi pratar kvadratkilometrar) att man lätt
går vilse och önskar att man hade haft matsäck med sig.

K

Kommentarer
Postat av: Gabi

Haha, jag gillade det där om gummor versus tanter.



Ang. "Porr" så måste jag bara förklara att det är en Österrikisk byggfirma. Jag såg det för första gången när jag bodde i Salzburg och fick mig en skrattattack. Nu reagerar jag knappt längre.

2009-11-25 @ 22:57:46
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: Daniel

Just det, den klassiska sidan porr.at som alla svenskar med fånig humor visar för varandra då de säger att de vill visa en porr-sida. :) Säkert fler besökare från Sverige än från Österrike.

2009-11-26 @ 04:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0