Mitt plejs: utvärderingen

Förutom att min 85-åriga granne under mig kommer upp och klagar om jag flyttar en stol efter klockan tio har jag upptäckt ett stort problem med den här lägenheten. Genom att bo på den i stort sett bästa platsen i hela stan måste jag ständigt förklara mig. När folk hör var jag bor spärrar de nämligen upp ögonen och på en sekund är jag utdömd som rik utlänning som inte är en av dem. När jag förklarat att hyran är hälften av alla andra lägenheter runtomkring på grund av sin låga standard och att det ändå är ganska mycket pengar för mig i månaden men att det var nästan det enda svar jag fick av 300 skickade mail och att läget väger upp för standarden och den höga kostnaden - först då andras de flesta ut och släpper mig tillbaka in i gemenskapen.

Det är i alla fall väldigt fin utsikt över slottet och väldigt smidigt när jag har gäster.




K

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja det kan gå snabbt att bli placerad i ett fack. Vilken vykortsbild!

2009-11-21 @ 15:17:48
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Åh, jag jag fick ju din/er inbjudan på facebook. Så då är du alltså hemma tills dess! Ska bli kul att ses! Och jag ser verkligen fram emot våra knyppelkvällar, fast jag får nog måla eller nått istället. Kram!

2009-11-24 @ 07:24:48
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0