Skördefest!

I helgen var det stor skördefest i Warszawa och eftersom många av sakerna som händer händer under mitt fönster så behöver jag inte läsa så mycket broschyrer för att hänga med. Jag antar att detta är en årligen återkommande festlighet, det kändes så. Gummor med bröd i famnen, barn i folkdräkt och mat i långa banor. Ingen pesto här inte, gedigna saker var det! Jag fyndade rökt korv, rökt ost, en limpa bröd och en bukett Japanska lyktor.

 

 

 

 

 

 

 

 

Detta är rökta ostar typiska för bergen i södra Polen

 

K

Kommentarer
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Fina lövbröd!



Upptäckte på min korta praktikvecka att jag också gillar missbrukarna för hur öppna och ofta småmärkliga de är. Sen är det ju lite av ett tröstlöst arbete ibland eftersom så få blir rena så vi får se om jag står ut i längden. Heltid hade jag nog inte klarat.

2009-10-08 @ 18:41:49
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Karin

Smaskigt värre!!

2009-10-08 @ 19:46:01
Postat av: annat

ge mig RÖKTA OSTAR! (jag utgår från att du har lite koll på allt jag uttrycker min entusiasm över och kan styra mig lite så att jag inet missar ngt när jag kommer ner och springer omkring, entusiastisk över nya saker och glömsk)

2009-10-11 @ 20:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0