Vid gettomuren

Denna plats är en av mina favoriter i Warszawa. Det är några bevarade byggnader mittemot en bit av gettomuren som också fick stå, allting bara ett stenkast från Hilton och SAS Radisson. Det är avspärrat så att man inte kan gå in, kanske klokt men oerhört frustrerande. Ett annat gömställe på samma gata med gamla gettobyggnader som jag hittade med besökare förra året är också avspärrat i år, mycket tråkigt, hade sett fram emot ett återbesök. Jag vet inte vad straffet är i Polen för olaga intrång men jag vågar ju inte ens planka på bussen så jag ska nog inte ge mig på det.


 

 

 

 

K


Kommentarer
Postat av: Karin

Nej, inget olaga intrång! Vi vill inte hälsa på dig i fängelset när vi kommer;)

2009-10-19 @ 19:31:14
Postat av: Johan

Älskar färgerna på det första fotot!

2009-10-20 @ 00:59:55
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Åh, vad surrealistisk första bilden är! Liknar den om synvillor tycker jag där man knappt kan avgöra om trafforna går ner eller upp.



Fina bilder över huvud taget! Haha, jag kan riktigt känna din besvikelse övet att man inte får gå in där!

2009-10-20 @ 22:58:55
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: saroja

Vilka härliga bilder! :-)

2009-10-22 @ 15:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0