090909

Ett vackert datum med ett mindre vackert innehåll för min del. Men allra först, tack snälla för era uppmuntrande kommentarer, jag trivs mycket bra i (och är stolt över) min lägenhet nu och bättre blir det om jag någonsin får internet. Det är det som denna dag har handlat om.

Jag har åkt fram och tillbaka till telebutiken två gånger, väntat på en installatör som kom nån timme för sent och som jag inte kunde kommunicera med. Inte heller någon av de unga anställda i telebutiken kunde engelska så jag fick köra den vanliga metoden att skicka mobilen (med Gabi i) mellan mig och biträdet. Detta är alltså ANDRA gången de slarvar bort min order och jag fick beställa internet en tredje gång. Kom ihåg att detta är efter att i två veckor försökt få lägenhetsagenten att hjälpa mig utan resultat.

Har sedan suttit i samtal med supporten väldigt länge vilket inte var det lättaste eftersom hans engelska harangor av ord ofta lät som polska. Han verkar i alla fall vara den enda som visat lite intresse i att hjälpa mig och berättade till och med vad jag hade för hemtelefonnummer. Han skrattade när han hörde att ingen brytt sig om att försöka tala om det för mig. Så nu har jag ett modem med wifi som min dator hittar. Dock fungerar inte konfigurationen och han måste kontakta nån slags tech-support. Han skulle återkomma. Poland, you gotta love it.

Nu, cirka 8 timmar försenad sitter jag och jobbar på Kafka.

K

Kommentarer
Postat av: Mammut

Man är som tröttast när man är nära mål.

2009-09-10 @ 11:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0