Exotiskt

Det här är en väldigt vacker skapelse av naturen och ett mycket populärt snack bland polackerna. Jag tror att det är någon form av solros, kanske en helt vanlig rent av. De små fröna pelas bort, skalas och äts. Känns som ganska mycket jobb för liten belöning tycker jag men man får kanske se blomman på vardagsrumsbordet som en deltagande installation i naturlig skönhet, om det nu finns något sådant. Samtidigt finns det en viss charm i mat som man får jobba lite för i den här världen av absolut tillgänglighet. Som pistagenötter, fast ännu mer maxat.


K

Kommentarer
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

När jag gick på högstadiet åkte jag buss varje dag. En dag satt en av skolans coola killar där och åt pistagenötter. Han åt också skalet och satt hela tiden och klagade på att det var lite hårt. Så smart var han. Men ingen sa nått så klart för vi gillade honom verkligen inte.



Solrosfrön är det för mycket jobb med och för lite salt för min smak.

2009-09-05 @ 13:42:48
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Karin

Så vacker och märklig!

2009-09-06 @ 09:43:41
Postat av: Anonym

målet: att hålla mig ständigt ätande. medlet: detta, naturligtvis. and somewhat poetiskt med blomman. ta reda på mer! är det bara att snatta en solros på morgonpromenaden? vad krävs?

2009-09-06 @ 22:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0