Kvällspromenad

Efter att ha fått fri tillgång till mitt arbete genom internetuppkopplingen hade jag igår svårt att slita mig från jobbet. Jag lyckades dock en stund för att ta en välbehövlig kvällpromenad. Jag hade bestämt mig för att leta upp judiska kyrkogården som jag missade förra gången jag var här. Jag hittade den men den stora järnporten i stenmuren var låst så jag får återkomma när det är öppet. Här är i alla fall några bilder från promenaden.


 

En jättestor hand av gips som sticker fram över en balkong


 

Umschlag Platz. Härifrån deporterades judarna till Auschwitz och

andra koncentrationsläger. Bland annat en barnhemsföreståndare

som inte själv var jude men som valde att följa med alla de

judiska barnen till lägret.

 


Kommentarer
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

jag kan knappt få in att människor kan vara så modiga. wow!

2009-09-11 @ 18:55:38
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: mirjam

Nu när du har internet får du vara på skype mer! Cool gipshand =)

2009-09-13 @ 12:09:27
Postat av: anders

Äh, det var anders som skrev... Jag har fått min iphone förresten!

2009-09-13 @ 12:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0