Mitt plejs: uppföljaren

Jag har ju inte riktigt velat presentera min lägenhet innan eftersom den lämnade väldigt mycket att önska i början. Nu när den är mycket renare och mer ombonad känns det trevligt att presentera den. Har bott in mig och trivs riktigt bra. Märk väl att många polacker bor bra mycket modernare än såhär och skiljer sig inte det minsta från våra svenska lägenheter IKEA-style. Dock sökte jag efter något lite äldre så man får väl ta det onda med det goda, någon sprang nog typ ut härifrån på 60-talet och så har den stått sedan dess. Undrar just hur täta fönstren är inför vinterns kyla.






Mitt kök som jag trivs riktigt bra med. Har bättre fantasi den här
gången och har lagat både barszcz och omeletter. Bäst av allt
förstås, ingen heltäckningsmatta!



Vardagsrummet som blev riktigt bra med filt över soffan och tvättad
matta (tack snälla mamma). På väggen har jag en karta med alla
landskoder...


... och andra hållet med



Badrummet som faktiskt är nyrenoverat. Och INGEN
HELTÄCKNINGSMATTA!



Sovrummet. I detta fönster sitter jag ibland med kaffe och tittar
ner på torget. Ni kan skymta slottet bakom gardinen.

Kom och hälsa på vettja!

K


Kommentarer
Postat av: Gabi

Håller med om det där med 60-talet!

2009-09-07 @ 16:04:46
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: anna

Fönstret. that's where you'll find me (hoppas jag.)

2009-09-07 @ 21:10:21
Postat av: Therese

Varför täckte man alla vackra trägolv med plastmattor en viss tid?! Men ser ut som en fin lägenhet. Jättefräscht badrum! Och verkar som du har ett jättespännande jobb :) Roligt! Kram kram

2009-09-07 @ 21:27:29
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Det ser fint ut, vekrligen! Gillar speciellt köket och retrokänslan där! Tur att du inte har heltäckningsmatta i badrummet - fy vad illa.



Hälsar gärna på!

2009-09-07 @ 22:14:34
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Karin

Så fint det ser ut! Gick jättebra att flyga med Vilgot, så dags att boka resan snart!

2009-09-08 @ 08:34:23
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Tack för din fina kommentar! Blev verkligen glad och tänker att jag kanske borde chansa lite mer. Ska banne mig skriva en liten artikel till och försöka sälja dem. Även om den här rosett-tävlingen är en liten chansning. Ska skriva runt till tidningar imorgon och fråga om de vill ha en bloggare.



Snart vill jag hälsa på och vara kreativ med dig! Och leta efter övergivna hus,ja!

2009-09-08 @ 13:35:30
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Mammut

Jag har upplevt hur det är att ifrån sängen ligga o titta på slottets upplysta torn med klocka. Det är häftigt. Desssutom har jag förunnats att på mycket nära håll stifta bekantskap med heltäckningsmattorna. Kan lugna er med att de är helt acceptabelt rena. Det är på många sätt en mysig lägenhet. Framförallt läget men också atmosfären. Så passa på att åka dit medan chansen finns.

2009-09-08 @ 21:15:58
Postat av: Daniel

Oj, det var värst vad många kommunistländer det fanns på den kartan. ;)

2009-09-09 @ 11:25:23
Postat av: mirjam

gud så fint kök! jag uppskattar stämningen i lägenheten helt klart. ska bli kul att komma på visit! ses!

2009-09-09 @ 12:38:03
Postat av: Samara

Wow, utsikten, inte för att man ser så mycket, men jag har väldigt livlig fantasi.

När jag var i Ryssland så sov vi en natt hos en familj i St petersburg, efter att vi hade varit i Petrozavodsk, och det var så vackert ute på gatan på natten, gult sken från lyktorna, gamla hus, jag hade ingen lust att sova alls, satt i fönstret länge och bara njöt.

2009-09-26 @ 19:46:36
URL: http://sasha-samara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0