Shoppinglista

När det på ibland är svårt att bo i ett land man inte är van vid och många saker går fel kan man sätta sig i ett hörn och vagga fram och tillbaka medan man läser ett av sina inköpskvitton för det är sannerligen uppiggande läsning. Här är gårdagens skörd.

  • 5 stora tomater
  • En liten palsternacka
  • 5 stora rödbetor
  • 1 fryst pizza med svamp och skinka
  • 1 fryst pizza med salami
  • Ett halvt kilo piroger med kött
  • Ett kilo morötter
  • 2 kalla halvliters vattenflaskor
  • Ett halvt kilo blåbärsyoghurt
  • Ett hekto salami
  • Ett kilo lök
  • En brödlimpa
  • Halstabletter

Summa: 75 kronor


K

Kommentarer
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Oj, jag som var nöjd med min senaste handling som bara slutade kring 300 kr. Och då köpte jag lite rotfrukter...



Låter som att polen är ett bra ställe att leva som fattig konstnär i.

2009-09-30 @ 14:52:33
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nej, det priset är svårt att klaga på!

2009-09-30 @ 18:29:17
Postat av: Karin

Det var sis som skrev:)

2009-09-30 @ 18:30:14
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Ja, så fattiga som vi nu är här...



Haha. Kul om ringen. Jag drömde om att filma de jag hatade underifrån när de bajsade när jag var liten. Vilket ju faktiskt skulle vara värst för mig själv egentligen...

2009-09-30 @ 20:44:28
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: saroja

vilket underbart kvitto, bara det är en av många anledningar att bo i polen. bigos är en annan :-) hoppas du har det bra. kram

2009-10-01 @ 19:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0