The story of Polen goes on...

Idag exploderade en sladd i mitt kök och eldslågor började sprida sig under ett skåp. Släckningsarbetet med en grytlapp gick bra men jag hann föreställa mig den rädsla jag haft från början, maktlösheten inför en eldhärjad lägenhet. En elektriker kom och svettades floder under hela arbetet på grund av mina 4 trappor. Det rann om hans ansikte och tröjan var genomblöt, han drack vatten och torkade sig med hushållspapper. När han gick kysste han mig på handen och hans blöta mustasch lämnade två rännilar av svett på min hand. Sedan gick hälften av det han lagat sönder igen. Så nu kan jag inte precis använda ugnen, om jag inte flyttar hela spisen. Men kylskåpet och internet funkar i alla fall igen. Nu börjar en ny resa för att få tag på min kontaktperson (som stängde av mobilen idag när jag försökt ringa ca 30 ggr).

Har en massa trevligt att rapportera också från helgens angenäma besök. Vi var bland annat på favoritrestaurangen Den glada grisen (som egentligen heter något helt annat), där det blev ölrör och revben. Och så lite mera skuggspel vid slottväggen. Universitetsbiblioteket här i stan har en fantastisk park på sitt tak som vi besökte men där tog jag bilder med inteminegen kamera så de dröjer lite.


 

 

 

 

 

 



 

K

 

 


Kommentarer
Postat av: Mammut

Nu borde snart din kvot vara fylld när det gäller trassligheter. Om det finns en sådan...

Tur att du har roligt emellanåt också.

2009-09-21 @ 14:17:00
Postat av: Karin

Ölrör och revben låter iaf trevligt....

2009-09-21 @ 16:20:16
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Jäklar vad läskigt! Tur att du inte fick en chock.



Ja, jag gillar sjöar mer och mer. Havet är fint det med men jag skulle aldrig vilja bo nära ett hav - det är alldeles för stormigt. För att inte tala om blåsten! Precis som du säger är stillheten väldigt fin. Och att naturen speglar sig i vattnet - den kommer nästan aldrig så nära havet.



Ölrör lät spännande men vad är det egentligen?

2009-09-21 @ 19:13:50
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0