Shit.Happens

Hade jag bloggat igår hade jag nog mest öst skit över det här landet i en härligt obefogad generalisering. Allting praktiskt fortsätter att gå fel. Jag försökte leta upp banken där jag ska betala min hyra men det visade sig vara ett bygge i full gång. Jag gick till Telekomunikacja Polska för att undra var 17 mitt internet är som jag beställde för två veckor sedan och de hade slarvat bort min order. I morse blev jag dessutom innelåst i min port med en granne. De hade låst ytterporten vilket aldrig har hänt innan och kodsiffrorna satt bara på utsidan så vi kunde inte nå dem genom den robusta gallerporten. Ganska snart kom dock två poliser förbi och de fick slå koden åt oss och släppa ut oss. Jag var inte lika road som de var.

Av jobbet förstår jag varje dag mer och mer och hoppas på att förvirringen kommer avta. Fortfarande känns det som miljoner saker far i mitt huvud dagligen, tack och lov för iCal. Brysselresan var mycket lärorik och jag träffade många trevliga kollegor. Vi som jobbar i ccNSO-sekretariatet (departementet för landskoder), dvs jag och Gabi, delade med hjälp av vår närmsta chef upp ansvarsområden mellan oss. Det mest spännande bland mina ansvarsområden är att koordinera en arbetsgrupp som håller på att utveckla ett lagförslag för internationaliserade domännamn. Detta innebär att hela domännamnsystemet ska utvecklas till att innefatta andra tecken förrutom de som finns i det engelska alfabetet, alltså ska man kunna registrera ett domännamn med tex kinesiska tecken. Man ska också kunna registrera vilken gTLD som helst, alltså det som kommer efter punkten. Jag skulle alltså kunna registrera www.hejs.svejs om jag vill. Stor förändring för internet som är spännande att vara med på!

K

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh vilken otur du har! Hoppas verkligen de löser ditt internet snart så vi kan prata på Skype. Spännande jobb:)

2009-09-04 @ 19:37:26
Postat av: Karin

2009-09-04 @ 21:06:15
Postat av: Anders

gTLD, its the new.

2009-09-04 @ 22:27:11
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Onekligen ett spännande jobb du har! Jobbigt med allt det praktiska, hoppas det löser sig. Avskyr att hålla på och strula med sånt, men det är väl i och för sig få som gillar det... Och internetgåbbarna får skynda på snart!

2009-09-05 @ 13:40:27
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0