The evil twin

Okej, rubriken är lite hård, det är alltså mer ett reference-joke än ett påstående att Jarosław Kaczynski, den förolyckade polske prsidentens tvillingbror, skulle vara ond. Däremot står hans och bortgångne broderns parti för många av de värderingar som skapar ont i vår värld, så långt kan jag sträcka mig. Intolerans, motstånd mot det fria valet (abort) och annat som representerar ett civiliserat samhälle idag.

Jarosław vill, som ni kan läsa i den här artikeln i DN, fullfölja sin broders uppdrag och kandiderar därför till presidentposten i det tidigarelagda valet den 20e juni. Ni kan också läsa att presidenten var den mildare av dem två medan bror Jarosław alltid var redo för en kontroversiell fajt. Alltså, den av bröderna som bland annat två år i rad förbjöd Pride-paraden i Polen och som talade positivt om att återinföra dödsstraffet var den mjukare parten. Gud bevare Polen om Jarosław Kaczynski får sympati-överta Polen (fast inte den Gud han själv har kontakt med)!

Låten nedan är en av de bästa som skrivit. Den var klockrent skriven om George W Bush och hur han i Guds namn invaderade länder men den passar på det stora hela fint för the Kaczynski-way också...


K


Kommentarer
Postat av: Gabi

Ja, fy farao. Han ÄR the evil twin, jag hoppas verkligen polackerna är kloka nog att inte rösta på honom.

2010-04-26 @ 21:57:55
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: Marianne

Hemska tanke! Ute på landsbygden säger de att Jaroslaw kommer att vinna pga alla sympatiröster... Jag ryser när jag hör det!! Tycker att bara en idiot kan rösta på honom å dessutom på ett så svagt skäl som sympati för att hans bror omkom i en flygolycka. Politiker ska man ju välja av vad de står för och dessutom så har han ju inte ens gett speciellt många skäl till att rösta på honom (förutom sympati skälet) för att han har sorg. Känns som om ifall han vinner så vill jag protest-flytta tillbaka till Sverige!!

2010-05-06 @ 09:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0