Grönt & skönt

Är alltså tillbaka i Waw efter två svängar till Sverige och en sväng till Sicilien. Nästa trip går till Kroatien om en och en halv vecka och därefter eventuellt direkt till Bryssel följt av L.A i början av oktober för en work retreat. Men just nu är jag här och det är varmt som vanligt, 28 grader när jag kom igår vid 19-tiden. Idag har Polen-kontoret jobbat från café med sällskap av Karmas utsökta glasslatte.

På bilden ser ni lite polsk folklore i min fönsterkarm, skålen (som jag spanat på länge) var en födelsedagapresent från Gabi och den är typisk för polskt hantverk. Idag har jag fyllt den med Avocado, lime och gröna tomater. Samovar-grejen till höger används ofta på pubar och i hem för att värma ölen på vintern. Nej, ni som inte smakat julkryddad varm öl i Polen kan faktiskt inte rynka på näsan.


 

K


Kommentarer
Postat av: Karin

Hemtrevligt!

2010-08-26 @ 21:08:20
Postat av: anju

dags att koppla in någon att koppla in samovaren I say

2010-09-27 @ 20:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0