Aja BAJA

Igår hade jag min första privatlektion i polska genom en språkskola här i stan, min lärare är en namne och verkar väldigt bra. Det var väldigt roligt att komma igång, tydligen har jag bra uttal och så pass bra förståelse att hon ska börja lägga mig på nivå 3 vilket är lite mer avancerat, nervöst men kul att veta att jag inte räknas som total nybörjare. Vid ett tillfälle började dock läraren skratta och jag tänkte att det väl inte var så pedagogiskt, men det visade sig att jag som beskrivning till en bild råkat säga "Jag bajsar" i stället för "Jag gör ett inköp". Inte lätt den där polskan....

K

Kommentarer
Postat av: Gabi

Hehe... påminner mig om en tyskalektion där en klasskamrat berättade om sina fritidsintressen för oss alla och sa "Ich scheisse gerne!" (=jag skiter gärna)

2010-06-03 @ 13:22:39
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: Gabi

forts.

(det skulle vara "Ich schiesse gerne")

2010-06-03 @ 13:23:28
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha, kan förstår att läraren inte kunde hålla sig för skratt:D Jag har ju alltid sagt att du är duktig på polska;)

2010-06-03 @ 21:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0