Butter butter

Idag är jag sur på polackerna för att de inte vet vad vanligt hyfs innebär. Det ringer ofta folk på mitt fasta nummer, jag har ingen aning om vad de vill för varje gång jag frågar om de pratar engelska får jag ett klick i örat, det har kanske hänt mig 20-30 ggr sammanlagt. Det finns tusen andra sätt att bete sig även om man känner sig hotad av att inte förstå det språk som pratas. De flesta förstår dessutom vad det är jag frågar dem och skulle kunna klämma ur sig ett enkelt nej och hejdå, om inte på engelska så åtminstone på polska. När de märker att jag inte kan språket skriver de dock av mig som en människa som förtjänar vanlig respekt och skiter i mig. Samma sak gäller om någon startar en konversation på gatan, de avslutar inte dialogen på något sätt utan bara suckar och vänder sig bort som om det upptäckt att jag var skyltdocka som inte gick att prata med och inte en människa.

Grr....

K

Kommentarer
Postat av: Gabi

Stackars dig. Jag är också ofta upprörd över polackernas brist på hyfs. Tack och lov finns det dock många trevliga också - tyvärr "syns" de inte så ofta i hela den ohyfsade massan.

2010-03-30 @ 11:09:11
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: anju

MEN, du är ju min vänIna som KAN prata polska

2010-04-03 @ 23:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0