VÅR bästa tid är nu

Nu kan jag kliva rakt ut i våren via den lilla avsatsen som är min balkong. Idag har det varit över 20 grader och sol, ett väder man hade varit fullt nöjd med en julidag, och det är mars. Kanske våren rivstartade för att fylla på vår D-vitamin-törstande hud, fnasig och vitgrå efter den långa, l å n g a vintern. Dörrar öppna överallt, dofter sipprar ut och blandas med doften av varm betong från solens strålar mot husväggarna.

Det verkar ändå som att våren gick ut för hårt för prognosen ser inget vidare ut för morgondagen, då jag har en picknick planerad. Jag deppar dock inte så mycket för det för det är Bollywoodfestival på Warszawas biografer och vad kan passa bättre i regn än ett färgsprakande löfte om bättre tider?

Jag har också kollar runt lite efter mindre städer och byar nära Warszawa att besöka över helgen nån gång. Verkar finnas en del trevliga ställen ett tågkast härifrån.

K

Kommentarer
Postat av: Saroja

Skriver från nattjobb. Trött och förkyld samt förbannad. Sett dokumentären nu. Vad ska man säga???

2010-03-27 @ 04:49:10
Postat av: fia

å vad härligt. jag var i lund på sveriges varmaste plats igår, +19.3. idag +5:(

2010-03-27 @ 21:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0