Avveckling

Idag var jag och träffade min revisor för att diskutera avvecklingen av mitt företag och bankkonto. Problemet är att jag måste behålla bankkontot några månader extra efter att mitt företag lagts ner eftersom deklarationen inte är klar förrän i april. När vi diskuterade detta med en banktjänsteman fick vi beskedet mitt konto egentligen ska följa mitt företag men om jag inte talar om för dem att mitt företag är avslutat så vet de ju inte det eftersom de i regel inte kollar sånt - PROBLEM SOLVED.

Jag nämnde för min revisor att jag kommer sakna den polska skattesatsen och försäkringsavgifterna och hon höll med om att den var trevligt låg men la till: "Du ska vara glad att du inte har blivit sjuk under tiden du varit här - you pay nothing, you get nothing!" och med det syftade hon på väldigt långa vårdköer. Och visst, jag är glad vad man får av de svenska skatterna, även om välfärdssverige inte är sig likt. Men jag har besökt ett polskt sjukhus en gång och det var som en mindre tidsresa.

K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0