Grabbarna Grus

I helgen hade jag besök av pappa och hans entourage, en fantastiskt trevlig helg med mindre bra väder men det gjorde inte så mycket. Glada Grisen och råbiff var självklara stopp, och så var det alltifrån skybar till sjabbiga Praga-kvarter för att få stadens alla kontraster. Det är roligt att visa runt när ens besökare är så intresserade!

Jag har börjat förbereda för Sverige-flytt och skickade hem en del av bohaget med killarna. Börjar kännas som slutet på den här eran, men jag är fast besluten om att fortsätta spendera tid här.

Nu har jag iaf ett lyxigt skafferi med både Kalles Kaviar och saltlakrits! Här kommer en bildkavalkad:




Vi kickade igång helgen med ett deppigt men intressant besök på Upprorsmuséet.



Var det något som trodde att korsdemonstranterna hade gett upp? Icke,
så det fick mina besökare också uppleva live.



Pappa möblerade om på skybaren



Hissbild!



Militärkyrkogården, här med gravar från första världskriget.



Denna sötnosen klättrade upp på pappa i Łazienkiparken. Ekorre var för
övrigt ett av de första orden jag lärde mig på polska - wiewiórka.



Marta hängde med till undergroundbarerna bakom fina gatan Nowy Świat
och berättade om det polska vårdsystemet för de intresserade doktorerna.



Sista kvällen var vi less på polsk mat och gick till det bästa thaistället
som ligger nära mig.



Jag fick som sagt hem en massa av mina saker med grabbarna, bland
annat min röda cowboyhatt :)


K


Kommentarer
Postat av: kkw

Wiewiórka är fantastisk :) Vad typ av kamera har du?

2010-11-09 @ 12:07:07
Postat av: Kristina

Nu har jag en Canon s95 och är supernöjd! Tar bilder i RAW och filmar i HD

2010-11-09 @ 17:32:19
URL: http://mittwarszawa.blogg.se/
Postat av: Karin

Härliga bilder:D

2010-11-15 @ 19:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0