Smooth sailing

Veckan går, jag jobbar, dricker kaffe, äter, tittar på SVT Play, jobbar lite till. Har med något undantag inte varit ute särskilt mycket i veckan men det har varit skönt med några lugna dagar eftersom det varit ganska mycket på jobbet.

Under dessa lugna polska vardagar tänker jag tillbaka på de första omvälvande månaderna då jag fick slåss mot telebolag, lägenhetsagenter, aggressiva grannar och en sönderfallande (stundtals brinnande, stundtals iskall) lägenhet för att få ihop vardagen. Mycket av det skulle nog frustrera en polack också men som grädde på moset fick jag kulturkrocksaspekten (de är förvånansvärt stora för ett grannland) och språkbarriären.

Jag har gjort många analyser kring det polska samhället under min tid här och upptäckte att Kobra i SVT har väldigt liknande förklaringar till den polska identiteten. Ett mycket intressant program som kallas "Vem ska skriva Polens historia?" finns att se här.

I helgen ska den lugna veckan kompenseras med dragshow och gömda barer. Är det tänkt.

K

Kommentarer
Postat av: Gabi

Såna erfarenheter gör en stark. Asså nu syftar jag inte på biten med dragshower!

2010-11-19 @ 14:23:42
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: Mamma

Snyggt med färgstark Jesus!

2010-11-20 @ 21:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0