Memory lane

Jag har en hemlig favorithobby, att gå tillbaka till en gammal kalender och se vad jag gjorde för ett år sedan vid samma tid. Kanske är det för att det blir en så tydlig markör, något konkret jämförbart (oktober vs oktober), som att  året som gått passerar revy och jag ser precis vad jag åstakommit och vad jag hade förväntat mig. Det är som ett bildlöst fotografi av mig själv i tiden.

 

För ett år plus två dagar sedan var det andra demonstrationer utanför presidentpalatset, då handlade det om underskriften av Lissabonfördraget, den sista signifikanta politiska handlingen av president Kachynski innan han avled i april året därpå. I sedvanlig ordning handlade plakaten om Polens undergång, här spar man inte på superlativen.

 

 

 

 

För ett år minus två dagar sedan tog jag den här bilden från mitt fönster i (mitt råtthål i) Gamla Stan. Snön hade kommit tidigt och det var blött och kallt och hemskt några dagar innan den smälte och väntade på sin tur. I år spås den värsta vintern på hundra år så vi får se hur kul det blir.

 

 

 

Er som känner igen bilderna kan jag bara bocka ödmjukt inför, det innebär att ni följt mig ett år. Tack (och tack till er andra också)!

 

K


Kommentarer
Postat av: Karin

Tack själv:)

2010-10-13 @ 19:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0