Sunny black Sunday

Idag var det så vackert väder att det inte gick att stanna inomhus så jag åkte över till Pragasidan och promenerade omkring med min kamera. Tyvärr blev jag vittne till en misshandel vid en spårvagnsstation, ironiskt med tanke på att jag nyss skrivit i tidningen om hur överdrivna alla varningar om Praga är. Nåja, det kan väl hända lite varsomhelt antar jag, men det var i alla fall väldigt obehagligt och jag tror det som gjorde mig mest uppskakad var att ingen ingrep utan stod bara och rökte och småpratade trots att killen flög rakt ut i spåret. Jag ville göra nåt och blev väldigt frustrerad men vågade inte ingripa ensam mot en aggressiv man med en stor skiftnyckel. Förövaren gav i alla fall upp innan jag lyckats komma på vad jag skulle göra och den slagna killen verkade vinglig men okej.

Förutom det var det trevligt att vara utomhus i solskenet, senare träffade jag en kompis på det bästa kaffestället och vidare till varmt vin (typ glögg) i gamla stan. Här är lite bilder från idag.


 

 

 

 

 

 

 

 




K

Kommentarer
Postat av: Gabi

Så tjusiga bilder!!!

2010-11-01 @ 10:46:38
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: Karin

Mycket fina bilder!! Och mycket otäckt med misshandeln...

2010-11-01 @ 19:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0